Blogg

Pronto söker nya medarbetare

Pronto är en digital kommunikationsbyrå. Vi är idag ett 20-tal anställda och arbetar inom fyra affärsområden: Marknadskommunikation, samhällskommunikation, analys och innovation. Allt digitalt. Kommunikation som får människor att känna, tycka och göra är vår drivkraft och vi arbetar med såväl strategi och kampanjer som produktion. Vi utvecklas som byrå och kollegor med hjälp av en tydlig feedbackkultur, friheten att fördjupa sig inom specialistområden, samt sist men inte minst att ha roligt tillsammans.

Vi växer, och söker nu ett flertal personer som vill vara med och utveckla Pronto och våra kunder med innovativ kommunikation.

 

Byråassistent
Vi är på jakt efter en byråassistent som vill arbeta på en kreativ och dynamisk digital byrå i centrala Stockholm. Du uppskattar ansvar, är noggrann och har fingertoppskänsla för service. Du gillar att lösa olika uppdrag och att få folk att trivas. Vid sidan av kontorsansvaret så hjälper du ledningen med bland annat administrativa uppgifter. Du får även inblick i grundläggande företagsekonomi. Rollen är deltid, 75%, enligt överenskommelse.
Läs mer om tjänsten här

 

Projektledare
Vi är på jakt efter en projektledare med digital bakgrund och ett genuint intresse för kommunikation. Du förstår den digitala utvecklingen och är en del av den. Du har arbetat med metoder och processer inom webb-produktion och trivs i en snabbrörlig miljö. Hos oss kommer du att få jobba med spännande kunder inom olika branscher och även skapa nya affärer. Försäljning har ingått i din vardag och du är målinriktad. Du värdesätter planering och ser alltid till att leda teamet framåt. Kreativitet är något du uppskattar.
Läs mer om tjänsten här

 

Team leader production
Vi är på jakt efter en projektledare med digital bakgrund och ett genuint intresse för kommunikation som kan axla rollen som team leader production. Vårt produktionsteam består idag av fem personer. Du har arbetat med metoder och processer inom webb-produktion och trivs i en snabbrörlig miljö. I ansvaret ingår att planera beläggning, säkerställa att vi har rätt uppskattning gällande tidsåtgång samt vara del i att utveckla teamet/planera för ytterligare rekryteringar tillsammans med vår byråchef. Hos oss kommer du att få jobba med spännande kunder inom olika branscher och även skapa nya affärer. Försäljning har ingått i din vardag och du är målinriktad. Du värdesätter planering och ser alltid till att leda teamet framåt. Kreativitet är något du uppskattar.
Läs mer om tjänsten här

 

Produktionsledare
Vi är på jakt efter en produktionsledare som gärna får ha några års arbetslivserfarenhet i yrket. Du har ett genuint digitalt intresse och digitala medier ska vara en självklar del av din tillvaro. Analys och förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska är en del av arbetet. Du är en viktig del i våra team och ansvarar för att arbetet blir genomfört enligt uatsatta deadlines. Du är proaktiv och lösningsorienterad. Hos oss kommer du att få jobba med spännande kunder inom olika branscher och även bidra till att skapa nya affärer. Du kommer att planera och genomföra projekt samtidigt som du deltar i det kreativa arbetet. 
Läs mer om tjänsten här

 

 

 

Philips och Pronto Spinn-nominerade

Vi på Pronto är stolta över att ha blivit nominerade i tävlingen Spinn 2014. Vårt koncept Joller - en podcast föräldrar emellan för Philips Avent tävlar i kategorin Årets content marketing.

Joller – en podcast föräldrar emellan är Sveriges första stafettpodcast och skapades för att sammanföra föräldrar digitalt. I varje podcastavsnitt bjuds två bloggare in för att prata om föräldraskap. Podcasten har resulterat i ökad kännedom och försäljning för Philips Avent. Varumärket har även etablerats i digitala kanaler och nått ett ökat engagemang tack vare influencer marketing och content marketing.

Spinn är en tävling i effektiv svensk marknads-PR som samlar branschens bästa prestationer och lyfter fram dem i ett utmanande och inspirerande syfte. Prisutdelningen äger rum den 20 november. Se den fullständiga nomineringslistan här

Här kan du se en film om Joller - en podcast föräldrar emellan:

Nils von Heijne besökte Irving i P4


Tony Irving. Foto: Mattias Ahlm/Sveriges radio

Hur trovärdiga är egentligen ratingsidor och recensioner på nätet?
Den frågan ställer sig Tony Irving och Linnea Wikblad i radioprogrammet Irving i P4.

Prontos Nils von Heijne tillfrågas och berättar bland annat att ungefär var sjunde recension är falsk.
Lyssna på inslaget här, ämnet startar vid 09.50.  

Pronto medverkar på Influencer Marketing Evening

På torsdag nästa vecka kommer Prontos Creative Director Nils von Heijne att medverka på Influencer Marketing Evening i Stockholm.

Traackr, som Pronto var med att lansera i Sverige, står som arrangör för seminariet och på plats, utöver Prontos Nils von Heijne, finns även Deeped, Sara Hernandez och Feffe Kaufmann.

Under seminariet kommer de medverkande att diskutera varför det är viktigt med digitala påverkare, hur du kan inkludera dina kollegor för att nå ut med ett budskap, hur du bygger en relation till digitala påverkare och slutligen presentera ett case där du får insikter kring hur du kan utvärdera och mäta ditt arbete.

Eventet avslutas sedan med en paneldebatt på temat mätning där Nils von Heijne, Nicolas Chabot, Jeanette Agnrud och Brit Stakston medverkar. 

För att anmäla dig till eventet, klicka här.
Följ eventet via #TRAACKRSE eller se livestreamen här.

Nils von Heijne i Sveriges Radio

Foto: Micke Grönberg/Sveriges Radio
 

Prontos Creative Director Nils von Heijne medverkade igår i PP3 (Sveriges Radio). Temat för avsnittet var klickvänliga rubriker.

- Klickvänliga rubriker är en reaktion och ett sätt att anpassa sig till hur den digitala världen har förändrats. Vi får kortare och kortare attention span (tiden vi behåller intresset för något) och det finns till och med studier som visar på att vårt attention span online minskat från tolv sekunder år 2000 till åtta sekunder 2013, inleder Nils.

Lyssna på hela inslaget här (16.10).

Pages

Subscribe to Blogg